הקשבתי להודעת דאעש – מדינת האיסלאם בלבנט ובעיראק – על הקמת החליפות בראשות אבו בכר אל-בגדאדי, ואפשר כבר לזהות את גזרת המחלוקת וזרעי הנפילה.
ראשית, החלק הסלפי/קאעידה בדאעש הוא הקטן יותר- הכוח הצבאי האמיתי מצוי בשבטים הסונים, ושרידי צבא סדאם חוסיין בראשות עזת א-דורי. הם לא יקבלו את החליפות.
נפילת כמויות הנשק הגדולות של צבא עיראק של מאליכי דווקא יחזק את צבא סדאם הישן, שכן הם יודעים איך לתפעל נשק זה, ולא הטרוריסטים של דאעש.
שנית, אבו בכר אל-בגדאדי מזהה עצמו כהאשמי/חוסייני, כלומר פוסל את שושלת ההאשמים ברבת עמון. שוב, זה מנוגד לצבא סדאם הישן שרואה בהאשמים של רבת עמון ובפלסטינים בעלי ברית היסטוריים. מקורות של אשף דיווחו לי כי עזת א-דורי מעדכן את המוקאטעה, ואני מניח שגם את ירדן.
היומרה של דאעש להקים חליפות איסלאמית סותרת את תפיסת העולם הבדווית שדואגת רק לכאן ולעכשיו. הם לא יסכימו להכפיף עצמם לחוקי השריעה, וכבר הוכיחו זאת כאשר סייעו לארה'ב במלחמה נגד קאעידה.
איבראהים דורי הוא סופי – אסכולה המנוגדת לגמרי לאסכולה הסלפית. הוא אירגן את המסדר הלוחמני נקשבנד עוד בתקופת סדאם חוסיין כחלק ממפלגת הבעת. זאת רק שאלה של זמן שהנקשבנד יתנגשו בחליפות החדשה.
אין להקל ראש בסכנה. דאעש יחוללו פיגועי טרור בעיראק עצמה ויש לחשוש שגם בירדן. הם שדדו מיליארדים מן הבנקים של מוסול, כסף שישמן את גלגלי הטרור. גם אירופה צריכה לשים לב– הוא ציטט חכמי דת מקורדובה- כלומר: ספרד היא חלק מן החליפות- אבל גבולות המחלוקת והנפילה כבר ברורים עכשיו

להזמנת הרצאות:
pinhasinbari@gmail.com
054-5571666
לאתר הספר: "על גב סופה" http://avivatomer3.wordpress.com/