תצלום: פנחס ענברי. תוכנית המלחמה של הממשלה במאהל המילואמניקים, בלי המילואימניקים….

דיברתי אתמול עם בני נוער מקסימים בקיבוץ יפעת, ואמרתי להם כי לא נכון לומר כי אין לממשלה תוכנית ליום שאחרי המלחמה בעזה. התוכנית היא תקציב המדינה, המבטאת את תוכנית העבודה של הממשלה, ועל פי התקציב הזה תוכנית המלחמה של הממשלה היא נגד ישראל, כדי להקים את מדינת יהודה, ואיך אנו רואים זאת? על דילול תקציבי החינוך הכללי, וניפוח תקציבי החינוך הדתי, הפגיעה באוניברסיטאות  מול חיזוק הישיבות, קיצוץ תקציבי הרשויות הערביות מול חיזוק הגרעינים התורניים בלב השכונות הערביות בערים המעורבות, ובתל אביב.

"הממשלה היהודית" כבר נערכת לקדם את פני ההפגנות ביום שאחרי, ובמהלך השבוע הייתי באוהל המחאה של "המילואימניקים," ובפתח המאהל ראיתי את תוכנית המלחמה של הממשלה, והיא כמו שביבי אומר: לא לסיים  את המלחמה "עד מיגור חמאס", כלומר: לבוסס בין חורבות עזה כמו ארצות הברית בוויטנאם ובאפגניסטן, והשאלה היא: האם יש לישראל המשאבים ואורך הרוח לשקוע באפגניסטן משלנו next door.

תוכנית המלחמה מנוסחת היטב "במאהל המילואימניקים" כלהלן, לספח שטחים מעזה, טרנספר לעזתים, ו"הרתעה אזורית". ואגב, אולי במקרה כאשר הייתי שם לא ראיתי שום "מילואימניק", אלא רק תלמידי החינוך הדתי, עם ספרי דת ביד. המקבלים אותך במאור פנים, אבל כאשר אתה נכנס אתם לשיחה, אתה מייד מגלה את האג'נדה הישנה של "היום שלפני" – נגד בגצ, נגד התבוסתנים, וכל זה בחיוך של "ביחד ננצח"- כלומר:  "ביחד, אבל רק אם תקבלו את תפיסתנו."

לגבי "ההרתעה האזורית", הרי היא עומדת בסתירה למטרת ארצות הברית לשלב את ישראל באזור. בגלל אופיה הכהניסטי של הממשלה, הרי השתלבות באזור היא "התבוללות", והממשלה של בן גביר, סמוטריץ סטרוק לא תיתן לממש את התוכנית האסטרטגית של ארצות הברית.

היינו בעלת הברית הראשית של ארצות כל עוד היינו מדינת ישראל הדמוקרטית היא תנתק את היחסים עם מדינת יהודה הכהניסטית  שהיא רואה בה מדינת קו קלוקס קן. האם תהיה לביבי התחמושת  לנהל את המלחמה עד סופה?

אחרי הפגישה האחרונה עם בלינקן, ביבי אמר כי ישראל חייבת לייצר את התחמושת לבדה. האם שמע דברים ברורים מבלינקן בהקשר הזה?

ארצות הברית תיתן לישראל לנצח, לא ליהודה.