במלחמת גוג ומגוג סביר שישראל תיהרס – פחות סביר שהמשיח יבוא

פרה אדומה (צילום: מועצה אזורית בנימין)

מועצה אזורית בנימין

פרה אדומה בתל שילה, בקורב יוקם במקום מרכז מורשת לפרה האדומה

למי שהחמיץ את בין המיצרים בגרסתו הראשונה לפני אלפיים שנה, שהסתיים בחורבן הבית השני, יש הזדמנות לחזור לגרסה המודרנית של בין המיצרים בימינו, אלה שיסתיים חלילה בחורבן בית שלישי.

ממש עם תחילת ימי בין המיצרים התבשרנו על הגעתה של עוד פרה אדומה, רביעית במספר, למקום כלשהו בחבל בנימין. למי שחושב שזה עניין אנקדוטלי, מעין פולקלור חמוד, לא מצוי בהזיות האסכטולוגיות (תורת אחרית הימים) של סוף העולם המפעימות את היהדות הפוליטית של ימינו. על פי אמונתם, אפרה של פרה אדומה יטהר את מקום המקדש, ופירוש הדבר הוא שהיהודים יוכלו לפרוץ לתוך מסגד אל אקצא ולהרוס אותו.

הרשמו עכשיו לניוזלטר היומי

למי שחושב שזה עניין אנקדוטלי, מעין פולקלור חמוד, לא מצוי בהזיות סוף העולם המפעימות את היהדות הפוליטית היום. לשיטתם, אפר פרה אדומה יטהר את מקום המקדש, והיהודים יוכלו לפרוץ למסגד אל אקצא ולהרסו

מי שאומר שזה לא הגיוני ולא סביר, שיאמר לי מה הגיוני ומה סביר בימינו אלה. שום דבר לא הגיוני ולא סביר, ואני מציע להאמין לכל הזיה הכי מטורפת, כי איבדנו כל קנה מידה לסבירות.

מה שסביר הוא שמי שהשקיע על כך הרבה כסף וכל כך הרבה מאמץ בכל התהליך הלוגיסטי של הבאת הפרות, מתכוון למה שהוא מתכנן – להביא למלחמת גוג ומגוג שתהרוס את ישראל, כתנאי לבואו של המשיח.

סביר שישראל תיהרס. פחות סביר שהמשיח יבוא.

באירוע בין המיצרים המקורי, אפשר לומר שיוחנן מגוש חלב ושמעון בר גיורא האמינו אמונה תמימה שאלוהים לא ירשה להרוס את בית המקדש. בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר כבר יודעים מה קרה לפני אלפיים שנה. הם גם יודעים שבורא עולם לא הציל את היהודים בשואה.

מתברר שהפרות האדומות מוסתרות אי שם בבנימין. כלומר: סמוטריץ' ובן גביר יודעים איפה הם. מדוע בנימין? כי זה השבט שמחבר את יהודה עם ישראל. אחדות, יעני, אבל אחדות אחרי שכל עם ישראל יחזור בתשובה.

מה שסביר הוא שמי שהשקיע על כך הרבה כסף וכל כך הרבה מאמץ בכל התהליך הלוגיסטי של הבאת הפרות, מתכוון למה שהוא מתכנן – להביא למלחמת גוג ומגוג שתהרוס את ישראל, כתנאי לבואו של המשיח

הפרות האדומות משולות למרד ברומא. התוצאות יהיו דומות, אלא אם כן נבין כי זאת סכנה חמורה יותר מאיראן.

נבין? מסופקני.

פנחס ענברי הוא חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה לענייני המזרח התיכון ועיתונאי. הוא גם סופר ותסריטאי. ספרי העיון שחיבר עוסקים בבעיה הפלסטינית, והרומנים שחיבר יחד עם אשתו אביבה הם: "על גב סופה" על אתגרי הקהילות הנוצריות בגליל המערבי בימי המנדט הבריטי מול האיסלאם הרדיקלי ומעמד האישה, ו"שומר השאול" עוסק בשחיתות הישראלית.